خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

استون مارتین V12 Vantage

 

 
در آستانه ی آغاز نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس ; شرکت آستون مارتین محصول جدید خود " ونتیج V12 " را معرفی کرد . این سوپراسپرت استثنایی اگرچه بر پایه ی مدل ونتیج V8 ساخته شده ولی از طراحی جدیدی سود می برد .
در نمای بیرونی با همان فرم آشنا و همیشگی محصولات آستون مارتین روبرو هستیم ولی ابعاد چراغ ها اندکی کوچک تر از سایر اعضای خانواده است . ...

{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}

 

 
در آستانه ی آغاز نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس ; شرکت آستون مارتین محصول جدید خود " ونتیج V12 " را معرفی کرد . این سوپراسپرت استثنایی اگرچه بر پایه ی مدل ونتیج V8 ساخته شده ولی از طراحی جدیدی سود می برد .
در نمای بیرونی با همان فرم آشنا و همیشگی محصولات آستون مارتین روبرو هستیم ولی ابعاد چراغ ها اندکی کوچک تر از سایر اعضای خانواده است .
 
 
 

برش های روی درپوش موتور و خطوط عضلانی و پرپیچ و تاب بدنه نقاط برجسته ی طراحی ونتیج V12 هستند که جذابیت خاصی را به آن بخشیده اند . حالت پویای ستون های بدنه و مساحت کم شیشه های جانبی موجبات هر چه تهاجمی تر شدن ونتیج را فراهم نموده اند . البته ابعاد بزرگ رینگ ها نیز به تقویت این امر کمک شایانی نموده است .
در نمای عقب  چراغ های سفید رنگ و بالچه ی روی صندوق عقب یک GT اصیل انگلیسی را به طور کامل به نمایش می گذارد . البته در این میان نباید از نقش خروجی های اسپرت اگزوز و گلگیرهای برجسته ی عقب ( موسوم به hunch ) که انصافا خوب طراحی شده اند گذشت .
  
 
 
 
در داخل ونتیج کابینی بسیار شیک و لوکس را می بینیم . حالت برجسته و کشیده ی بخش میانی داشبورد و استفاده از رنگ مشکی براق در این بخش این طرح را بسیار خیره کننده نموده است . شکل دسته دنده ; دکمه ها ; دریچه ی کولر و فرمان همگی نمایانگر اصالت این خودرو است و پوشاندن آن ها با مواد فلزی براق هماهنگی مناسبی را با سایر اجزا به ارمغان آورده است .
نشان دهنده های پشت فرمان با رنگ تیره و خاکستری خودشان بسیار خشن می نمایند و گویی راننده را به هر چه سریع تر رفتن تشویق می کننند .
از لحاظ توانایی های فنی آستون مارتین چیزی کم و کسر نگذاشته ! در نظر گرفتن یک موتور 12 سیلندر شش لیتری که توانایی تولید 510 اسب بخار قدرت و 570 نیوتون متر گشتاور را داراست ونتیج را بسیار رویایی نموده است !
با این اوصاف ونتیج V12 می تواند ظرف مدت 2/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . ضمن این که حداکثر سرعت آن نیز بالغ بر 305 کیلومتر در ساعت می گردد .
 
 
ونتیج V12 برای اولین بار در مارس 2007 و در استودیوی طراحی آستون مارتین رونمایی شد . از آن موقع تا حالا مهندسان و طراحان این شرکت کار زیادی را برای بهینه ساختن و آماده سازی آن برای خط تولید نموده اند . حالا ونتیج V12 آماده است که با سایر سوپراسپرت های پرقدرت و معروف نظیر فراری ; لامبورگینی ; آئودی و... رقابت کند . اما یک نکته را نیز نباید فراموش کرد : تنها 1000 دستگاه از این خودرو ساخته می شود !
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد