خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

آستون مارتین راپید به میدان می‏آید

 یکی از زیباترین خودروهای لوکس اسپرت چهار در دنیا بدون شک آستون مارتین راپید است که به زودی به بازار می‏آید.

 راپید که نخستین‏بار در سال 2006 در نمایشگاه بین‏المللی خودروی آمریکای شمالی به‏عنوان یک نمونه کانسپت عرضه شده مجهز به پیشرانه v12 با ظرفیت 6 لیتر و قدرت 470 اسب‏بخار است که گشتاور آن به 600 نیوتن‏متر می‏رسد. آستون مارتین در کنار این پروژه بزرگ به دنبال آن است تا در magna steyr اتریش هم یک کارخانه احداث کند.

آخرین تلاش شرکت جنرال موتورز برای تعویق ورشکستگی

جنرال موتورز اعلام کرد دارندگان اوراق قرضه این شرکت موافقت کرده اند با افزایش میزان سهام شرکت برای تبدیل بدهی ها خود به اوراق سهام کار ، ورشکستگی این شرکت خودروسازی را به تعویق بیاندازند.

 شرکت جنرال موتورز روز سه شنبه با انتشار یادداشتی اعلام کرد دارندگان اوراق قرضه این شرکت موافقت کرده اند با افزایش میزان سهام واگذاری شده از سوی جنرال موتورز برای تبدیل بدهی های خود و تعویض ان ها با ده درصد کل اوراق سهام این شرکت همکاری کنند و به این ترتیب اعلام ورشکستگی این شرکت عظیم خودرو سازی را به تعویق بیاندازند.

علاوه بر این شرکت جنرال موتورز ملزم شده است با فروش پانزده درصد سهام موافقت کند به شرطی که دارندگان اوراق قرضه با فروش اندوخته ها به یک شرکت جدید موافقت کنند ؛ شرکتی که تحت حمایت دادگاه رسیدگی کننده به پرونده ورشکستگی شرکت تشکیل خواهد شد.

جنرال موتورز با موافقت کمیسیون تضمین معاملات و مبادلات امریکا و در جریان بیان تصمیم درباره تشکیل پرونده برای اعلام ورشکستگی این تصمیم را اخذ کرده است.

اما دادگاه هم اعلام کرده است اگر دارندگان اوراق قرضه جنرال موتورز با تبدیل اوراق قرضه خود و حمایت از فروش سهام جدید موافقت نکنند در این صورت تشکیل پرونده جنرال موتورز با دشواری روبروخواهد شد.

امکان همکاری فیات و بی ام و

 
به نظر می آید کمپانی فیات آماده هرگونه همکاری و تولید مشترک با تمام کمپانی های خودروسازی باشد.

پس از ماجراهای یکی دو ماه اخیر که منجر به ادغام فیات و کرایسلر شد و عنان اختیارات کمپانی آمریکا به دست ایتالیایی ها افتاد حالا نوبت تولید مشترک با یک برند معتبر در اروپاست .

سران کمپانی بی ام و اخیراً پیشنهاد فیات برای تولید موتور و پلت فرم مشترک را دریافت کرده اند و ممکن است این پیشنهاد به صورت عملی در آید.

ظاهراً مدیران بی ام و که چندان ریسک پذیر هم به نظر نمی رسند سرگرم بررسی شرایط این پیشنهاد هستند و با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه فیات در سه چهار سال اخیر ممکن است همکاری بین دو کمپانی فیات در سه چهار سال اخیر ممکن است همکاری بین دو کمپانی میسر شود.

یان رابرتسون مدیر فروش بی ام و در گفت و گویی با یک روزنامه ایتالیایی این احتمال را قوی توصیف کرده است.

امکان ورود خودروهای خارجی درمنطقه آزاد اروند

با رونمایی از پلاک خوردروهای وارداتی منطقه آزاد اروند شرایط لازم برای ورود خودروهای خارجی در این منطقه فراهم شد.

 مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: اقـدامـات اولیـه بـرای ورود خودروهای خارجی در منطقه آزاد اروند درحال انجام است.

جواد معصومی افزود: با استفاده از این طرح ، خودروهای صادراتی بدون عوارض گمرکی و فقط با عوارض منطقه آزاد اروند وارد کشور می شوند.

وی گفت:خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد اروند با شعاع 40 کیلومتری منطقه آزاد اروند حق تردد دارند.

دولت روسیه به حمایت از صنایع خودروسازی این کشور ادامه می دهد

دمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد کشورش به حمایت از صنایع خودروسازی و کشاورزی ادامه خواهد داد.

 مدودف در دیدار با روسای شرکت ها و پیمانکاران روسی گفت : ما باید وام دادن به صنایع خودروسازی و کشاورزی و دیگر صنایعی را که به علت بحران مالی بین المللی با مشکل مواجه شده اند ادامه دهیم.

رئیس جمهوری روسیه افزود تخصیص اعتبارات لازم به شرکت ها و صنایعی که با مشکل مالی مواجه شده اند برای پیشبرد اقتصاد کشور بسیار مهم است.

مدودف تصریح کرد دولت روسیه در نظردارد تصمیمات مهمی برای سالم سازی ساختار اقتصاد کشور اتخاذ کند . وی خاطرنشان کرد که حمایت از شهرهای صنعتی در کشور همچنان در اولویت برنامه های دولت قرار خواهد گرفت.