خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

BMW X5 & X6 - M

مدت هاست اغلب افراد علاقمند به خودرو منتظر معرفی رسمی محصول جدید بخش M ب ام و هستند . دو اس یو وی محبوب ب ام و X5 و X6 به خودی خود از توانمندی های حرکتی فوق العاده ای برخوردارند به خصوص X6 که با طراحی خیره کننده ی خود از موتور قدرتمند...

{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}

مدت هاست اغلب افراد علاقمند به خودرو منتظر معرفی رسمی محصول جدید بخش M ب ام و هستند . دو اس یو وی محبوب ب ام و X5 و X6 به خودی خود از توانمندی های حرکتی فوق العاده ای برخوردارند به خصوص X6 که با طراحی خیره کننده ی خود از موتور قدرتمند 400 اسب بخاری ( در مدل های عادی ) سود می برد .  شاید تصور این خودروها آن هم با نشان M بیش از اندازه هیجان انگیز باشد !

 


ابتدا از ظاهر شروع می کنیم . به کارگیری کاپوت و سپر جدید واقعا چهره ی X6 را زیبا کرده است . حفره های روی این سپر ; به خصوص دو حفره ی بزرگی که در طرفین قرار دارد چنان ابهتی به X6 بخشیده که شاید حتی آن را در محصولات فراری هم نبینیم !!

به کارگیری رینگ های آلیاژی 20 اینچی در این دو محصول حقیقتا جذابیت خاصی را به آن ها بخشیده است .

 


 

اما گذشته از ظاهر اسپرت بیشترین و مهم ترین تغییرات نسبت به گونه ی عادی در بخش فنی صورت پذیرفته است . موتور 4/4 لیتری توین توربوشارژر V8 حقیقتا قدرت فوق العاده ای تولید می کند . 555 اسب بخار قدرت که از دور موتور 6000 به دست می آید در کنار گشتاور عظیم 678 نیوتون متری که در محدوده ی دور موتور 1500 تا 5650 در دسترس است می تواند X5 و X6 را ظرف مدت تنها 5/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند !! بی شک این دو اس یو وی اگر سریع ترین اس یو وی های جهان نباشند جز سریعترین ها هستند .

حداکثر فشار توربوشارژرها به 5/1 بار افزایش پیدا کرده که باالطبع موجب افزایش قدرت تولیدی نیز می گردد . البته ب ام و میزان گازهای تولیدی از اگزوزهای پر سر و صدای این دو خودرو را فراموش نکرده و بدین منظور اقدام به نصب کاتالیزور در فضای بین دو بلوک سیلندر نموده است . بدین ترتیب این دو خودرو می توانند استانداردهای سختگیرانه ی LEV2 آمریکا و یورو 5 را پاس کنند .

 

در نظر گرفتن گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک ( با قابلیت تعویض دستی ) لذت رانندگی وصف ناپذیری را عرضه می کند . دنده های این گیربکس را می توان از طریق اهرم کنار فرمان تعویض کرد به طوریکه با حرکت دادن دسته به سمت راست دنده افزایش و با حرکت دسته به سمت چپ دنده کاهش می یابد . استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک ( X- Drive ) و فربندی های اسپرت که ارتفاعشان حالا به 10 میلی متر رسیده X5 و X6 را به یکی از چالاک ترین اس یو وی ( یا به عبارت بهتر اس ای وی و اس ای سی ) های دنیا تبدیل نموده است . البته نباید از نقش سیستم EDC که وظیفه ی بررسی فنربندی ها را بر عهده دارد گذشت . ب ام و در مورد سرعت عمل این سیستم ادعا می کند که اگر چرخ جلو وارد چاله ای شود قبل از این که چرخ عقب وارد همان چاله شود سیستم وضعیت فنربندی را تنظیم می کند !
از دیگر تجهیزات این دو ب ام و می توان به : ترمز ABS - سیستم کنترل پایداری DSC - سیستم کنترل صعود از سراشیبی - سیستم کنترل نیروی ترمزها و سیستم اتوماتیک خشک کننده ی دیسک های ترمز اشاره کرد .
 
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:06 ب.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد