خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

بررسی خودرو هیوندای آوانته

‎ آوانته در میان ما ایرانیان خودرو خیلی نا شناخته ای نیست ما نسل اول این خودرو با نام الانترا می شناسیم و اوانته در واقع ‏نسل سوم همان الانترا می باشد که در بعضی از کشورها از جمله ایران با نام اوانته به فروش می رسد.‏
‎ این نسل از سال 2001 تا 2006 تولید شد و البته در سال 2004 دچار تغیرات مختصری در ظاهر و در درون خودرو شد تا توان خود ‏را در رقابت با رقبایی چون تویوتا کرولا و هوندا سیویک ارتقا دهد. در واقع هیوندای با ارایه یک خودرو کامل و با امکانات سعی در ‏بهبود دادن وجهه ی خودش در بازارهای جهانی داشت که میزان فروش بالای ...
{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}


‎ آوانته در میان ما ایرانیان خودرو خیلی نا شناخته ای نیست ما نسل اول این خودرو با نام الانترا می شناسیم و اوانته در واقع ‏نسل سوم همان الانترا می باشد که در بعضی از کشورها از جمله ایران با نام اوانته به فروش می رسد.‏
‎ این نسل از سال 2001 تا 2006 تولید شد و البته در سال 2004 دچار تغیرات مختصری در ظاهر و در درون خودرو شد تا توان خود ‏را در رقابت با رقبایی چون تویوتا کرولا و هوندا سیویک ارتقا دهد. در واقع هیوندای با ارایه یک خودرو کامل و با امکانات سعی در ‏بهبود دادن وجهه ی خودش در بازارهای جهانی داشت که میزان فروش بالای این نسل و مخصوصا مدل 5 در آن نشان از موفقیت ‏آنها دارد.‏

نمای ظاهری
طراحان در این بخش بسیار محتاطانه عمل کرده اند در نتیجه ظاهر خودرو بسیار ساده است . چراغ ها از نوع دو پوششه هستند ‏که پوشش داخلی در دو نوع مشکی و خاکستری ارایه می شود که مدل خاکستری به دلیل نداشتن هماهنگی با جلو پنجره ‏مشکی خودرو از زیبایی خودرو می کاهد.رو شنایی چراغ های جلو به کمک دو مه شکن که در سپر جلو جاسازی شده تقویت ‏می شود .‏


‏ خطوط جلو پنجره به نرمی از جلو پنجره شروع شده و تا انتهای خودرو ادامه دارد که همین امر نمای جانبی را زیبا می کند .این ‏خطوط در انتها بر روی چراغ عقب خاتمه میابد. مجموعه چراغ های ترمز ، خطر و مه شکن در یک مجموعه و در دو گوشه انتهایی ‏بدنه و چراغ ترمز سوم در پشت شیشه عقب جا گرفته اند.‏
در کل نمای خودرو در ابتدا زیاد جذاب نیست ولی بعد از مدتی که به آن عادت کردید لذت بخش می شود و البته به این زودی ها ‏دلتان را نخواهد زد.‏

 



فضای داخلی
متاسفانه خودروسازان داخلی اهمیتی به تنوع بخشی به این بخش خودرو نمی دهند و شما فقط و فقط یک انتخاب دارید : ‏تودوزی خاکستری با داشبورد مشکی . البته کیفیت هر دو خوب است ولی جنس داشبورد از پلاستیک خشک است و در تماس ‏با اشیای نوک تیز از جمله کلید خودرو بسیار مستعد آسیب ، که این نکته در اطراف استارت خودرو بعد از چند ماه استفاده کاملا ‏بارز خواهد بود.‏
طراحی داشبورد نیز همچون نمای بیرونی بسیار محافظه کارانه است هرچند کاربر هیچ گونه مشکلی برای دسترسی به ‏کلیدهای خودرو ندارد اما عدم وجود کنترل سیستم صوتی برروی فرمان آزار دهنده است .سیستم صوتی همانند بسیاری از ‏خودروهای داخلی از منابع داخلی تهیه می شود که کفیت متوسطی دارد و با 4 بلند گو همراهی می شود ، اگر در این مورد ‏خیلی آدم سختگیری نیستید پیشنهاد می کنم به آن دست نزنید چون مجبورید کل داشبورد را برای این منظور باز کنید.‏

‏ مثبت ترین نکته در طراحی داخلی این خودرو فراهم آوردن حداکثر کاربری در این فضا ی محدود است. برای مثال : داشبورد چند ‏منظوره در زیر فرمان، جا عینکی روی سقف ، محل قرار دادن فیش اتوبان ، 2 جا لیوانی برای سر نشینان جلو و 2 تا برای ‏مسافران عقب که در زیر صندلی عقب جا سازی شده است. زیر دستی وسط که خود به 2 محفظه تقسیم می شود ، خروجی ‏برق 12 ولت ، گیره نگه دارنده کیسه بار و ... این امکانات در مرحله اول بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر می اید ولی بسیار ‏کاربردی هستند . البته چند ایراد هم وجود دارد مثلا جا لیوانی در راستای دنده قرار دارد و اگر بطری آب در آن قرار دهید برای ‏دستتان ایجاد مزاحمت می کند و یا اگر قد بلندی دارید امکان دارد در موقع پیاده شدن نا خواسته پایتان درب موتور را باز کند.‏

 


صندلی ها بسیار راحت هستند و می توانند راننده را در پیچ ها به خوبی حفظ کنند . برای راننده 8 حالت تنظیم قایل شده اند که ‏شما را در هر تیپ قدی و وزنی راضی خواهد کرد . البته شما می توانید قوس کمر خود را هم پر کنید ولی تمام اهرم های این ‏خودرو همانند پژو 405 پیچشی می باشد که می تواند ساعت مچیتان را ناکارکند.‏
صندلی های عقب جای پای مناسبی را برای 3 سرنشین عقب فراهم می کند که با وجود صندوق بار 500 لیتری نگرانی برای جا ‏دادن بار آنها در طول سفر نخواهید داشت.‏

قابلیت های فنی و ایمنی‏
‏ خوب رسیدیم به هیجان انگیز ترین بخش این خودرو ، هرچند در کلیه بخش های قبل از طراحی محافظه کارانه و کج سلیقگی ‏تولید کننده دم زدیم ولی در این بخش انصافا همه سنگ تمام گذاشته اند . موتور انتخاب شده قوی ترین موتور موجود برای این ‏مدل بوده که البته بر روی مدل های نسل جدید آوانته نیز حفظ شده است که خود نشان دهنده سطح بالای طراحی این موتور ‏می باشد.‏
موتور 2000 آن با قدرت 140 اسب تمامی رقبای بازار را با یک فشار پدال گاز به آیینه عقبتان می فرستد و رینگ های ترمز 14 ‏اینچی که در جلو خنک شونده هستند و به سیستم ضد قفل ترمز برای هر 4 چرخ مجهز اند خیال شما را برای کنترل آوانته راحت ‏می کند . ‏

 


البته فرمان خودرو در سرعت های بالا بیش از حد نرم است که باید این نکته را در هنگام رانندگی در نظر داشت. ارتفاع این خودرو ‏کم می باشد که شما را در مانورهای تند یاری می کند .‏
تمامی مدل ها به 2 کیسه هوا در جلو و میله ایمنی در درب های خودرو مجهز هستند . کیسه ی هوای کمک راننده در این مدل ‏به یک سنسور وزن مجهز شده است و با وزن بالای 10 کیلوگرم فعال می شود ، تا اگر بر اثر بی احتیاطی والدین کودکان ‏خردسال در صندلی جلو قرار گرفتند باز شدن کیسه هوا باعث خفه شدن یا ضربه مغزی کودک نشود.‏

 


این خودرو در دو مدل ارایه میشود که تفاوت دو مدل تنها در نوع گیربکس اتوماتیک یا دستی آنها می باشد . مدل اتوماتیک از نوع ‏قدیمی این نوع گیربکس ها می باشد ، که هر چند رانندگی نرمی را برای سرنشینان فراهم می کند ولی در بعضی جاده های ‏کوهستانی باریک که راننده مجبور است به سرعت و در لحظه ای معین از دنده معکوس استفاده کند ، نیاز به کمی بلدی و ‏واردی دارد.‏
مصرف بنزین این موتور نا آرام در صورت استفاده از بنزین سوپر در سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت 5.5 تا 6 لیتر خواهد بود ( ‏این عدد با توجه به محاسبه کامپیوتر سفری خودرو می باشد ) . این عدد در سیکل درون شهری تا عدد 10 نیز افزایش می یابد . ‏البته در صورتی که خواستید از بنزین معمولی استفاده کنید باید انتظار افزایش 1.5 تا 2 لیتری اعداد فوق را داشته باشید.‏

کلام آخر
در دو سال گذشته بازار خودرو بسیار پر تلاطم بوده است و این تلاطم در این بخش بازار نیز خود را نشان داده است . قیمت ‏آوانته هم از 22 و 25 میلیون تومان به 25 و 27 میلیون تومان افزایش یافت که به نسبت اکثر رقبا افزایش کمتری را شامل شده ‏است . ‏


زانتیا قدیمی ترین رقیب آوانته است که با وجود خوش نامی و سبقه خوب خودش در بازار به دلیل افزایش قیمت بی سابقه اش ‏گوی رقابت را باخته .در سوی دیگر تازه واردین بازار قرار دارند که البته رقبای اصلی را هم تشکیل می دهند .ایمپیان محصول ‏پروتون که با سر افکندگی بازار را ترک کرد و شرکت وارد کننده را مجبور به حراج باقی مانده محصولات وارد شده کرد. تویوتا کرولا ‏رقیب سرسخت آوانته در بازارهای جهانی در بازار داخلی اختلاف قیمت زیادی با این خودرو دارد در نتیجه مصرف کننده های ‏متفاوتی را به خود جلب می کند . مگان نیز هنوز به دلیل سیاست های نا معلوم سایپا و پارس خودرو نتوانسته جایگاه ثابتی را ‏در بازار داخلی بدست آورد. در این میان تنها مزدا 3 است که از همه نظر توان رقابت با آوانته را دارد و وجود 6 کیسه هوا و قدرت ‏موتوری در حد 148 اسب با توجه به سبک تر بودنش ، آوانته را به گوشه رینگ برده است . با این حال به دلیل جا دارتر بودن و ‏خانوادگی تر بودن آوانته به نسبت مزدا 3 و البته قیمت ارزان تر همچنان توان ادامه دادن به این رقابت را دارد.‏

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنوش چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد