خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

مرسدس بنز کلاس (s)

به نظر می رسد که مرسدس در حال انجام یک سری تغییرات اساسی در سبک طراحی خود است . محصولات این خودروساز همواره به لوکس بودن و زیبایی شهرت داشته اند و به همین دلیل در اغلب محصولات مرسدس شاهد به کارگیری یک نوع حالت محافظه کارانه بوده ایم . اما در چند سال اخیر و با آمدن افرادی مانند پیتر فیفر و گوردون وگنر به مرسدس به جای برونو ساکو شاهد به کارگیری عنصر جسارت در محصولات جدید این ...


{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}

به نظر می رسد که مرسدس در حال انجام یک سری تغییرات اساسی در سبک طراحی خود است . محصولات این خودروساز همواره به لوکس بودن و زیبایی شهرت داشته اند و به همین دلیل در اغلب محصولات مرسدس شاهد به کارگیری یک نوع حالت محافظه کارانه بوده ایم . اما در چند سال اخیر و با آمدن افرادی مانند پیتر فیفر و گوردون وگنر به مرسدس به جای برونو ساکو شاهد به کارگیری عنصر جسارت در محصولات جدید این شرکت آلمانی هستیم .

S کلاس یکی از محبوب ترین محصولات مرسدس است که به دلیل طراحی زیبای خود که البته تا حدی محافظه کارانه نیز محسوب می شود ( البته فقط تا حدی ) مورد پسند عموم مردم قرار می گیرد . اما این بار مرسدس دست به یک ریسک بزرگ زده و لوکس ترین محصول خود را تحت یک جراحی قرار داده . S کلاس پس از این جراحی بسیار تندخو تر و عصبانی تر از قبل به نظر می رسد و این بدان معناست که تب به کارگیری خطوط تند و تیز به عضو ارشد محصولات مرسدس نیز رسید ! 

 


شکل چراغ های جلو تغییر چندانی نکرده ولی نحوه ی آرایش لامپ های درون آن تغییر نموده است . جلوپنجره همانند E کلاس جدید از حالت شکسته بهره می برد و محل اتصال آن با کاپوت نیز به طور کاملا محسوسی برجسته شده است چنان که باور به کارگیری یک چنین برشی بر روی یک محصول واقعی کمی سخت به نظر می رسد چرا که تاکنون این گونه برش ها را تنها بر روی اسکچ ها دیده ایم نه بر روی یک خودروی تولیدی !

ترکیب اجزای قرار گرفته بر روی سپر جلو نیز تغییر کرده و چراغ های مخصوص روز ( Day time light ) که از جنس LED می باشند با درخشش خاص خودشان نور افشانی می کنند .

برآمدگی روی گلگیر عقب حفظ شده ولی گلگیر جلو نیز تا حد ممکن برآمده گردیده است . معمولا در خودروهای لوکس بدنه ای صیقلی و گلگیر عقبی برآمده کاربرد دارد و طراحان برای تقویت حس شباهت خودرو به انسان معمولا گلگیر جلو را آن چنان برآمده نمی کنند . اما در یک خودروی اسپرت خطوط تیز بر روی بدنه به کار می رود ( نحوه ی قرار گیری این خطوط بستگی به اصول طراحی شرکت دارد ) و گلگیرهای جلو و عقب هر دو برآمدگی پیدا می کنند . S کلاس فیس لیفت شده نیز دقیقا از حالت اول به حالت دوم تبدیل شده و با به کارگیری خط تیز روی بدنه و رینگ های اسپرت سایز بزرگ شباهت زیادی به کلاس C و E پیدا کرده است .

بر روی S کلاس جدید آخرین تغییرات طراحی شرکت مرسدس اعمال شده که از آن جمله می توان به نوار فلزی قرار گرفته بر روی رکاب در اشاره کرد .

در نمای عقب چراغ ها قرمز تر شده اند و به طور کلی خودرو را شکیل تر کرده اند . بر روی دو گوشه ی سپر عقب لوله اگزوزهای دوبل فلزی نصب شده که واقعا به جذابیت S کلاس کمک قابل توجهی نموده است .

 


فنی :

S کلاس از آن جا که یک مرسدس است از ویژگی های فنی شاخص و قابل توجهی نیز سود میبرد . اما یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که برای این کلاس افتاده معرفی گونه ی S400 هیبریدی است . S400 هیبریدی از یک موتور بنزین سوز 5/3 لیتری V6سود میبرد که توانایی تولید 279 اسب بخار را دارست . در کنار این موتور درون سوز یک موتور برقی به قدرت 20 اسب بخار نیز در نظر گرفته شده تا به کاهش زمان استفاده از موتور دورن سوز کمک نماید . بدین ترتیب میزان مصرف سوخت این خودرو تنها 9/7 لیتر در صد کیلومتر است و در هر کیلومتر نیز تنها 186 گرم گاز دی اکسید کربن از خود متصاعد می کند .

S400 که در حقیقت یک خودروی هیبریدی ملایم محسوب می شود ( یعنی عمده وظیفه ی تامین نیرو بر عهده ی موتور درون سوز است و موتور الکتریکی به عنوان یک منبع قدرت کمکی محسوب می شود ) از یک گیربکس  هفت سرعته ی اتوماتیک موسوم به 7G Tronic سود می برد . البته برای افزایش بازدهی از سیستم هایی نظیر " بازیابی انرژی ترمز " و " توقف - حرکت " استفاده می کند .

از دیگر موتورهای نصب شده بر روی این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

موتور 3 لیتری دیزلی بر روی S350 CDI 4MATIC ; موتور 4 لیتری هشت سیلندر دیزلی با توان 320 اسب بخار بر روی S450 CDI ; موتورهای 5/3 لیتری بر روی S350 و S350 4MATIC ( مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک ) به قدرت 272 اسب بخار و دو موتور هشت سیلندر 7/4 لیتری برای مدل S450 ( و گونه ی چهارچرخ متحرک آن ) به قدرت 340 اسب بخار در کنار موتور 5/5 لیتری 388 اسب بخاری برای مدل S500  .

البته گل سر سبد خانواده ی S کلاس مدل S600 محسوب می شود که با موتور 5/5 لیتری V8 خود می تواند 517 اسب بخار قدرت تولید کند و ظرف مدت تنها 6/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد .


 

AMG نیز به عنوان تیونر رسمی مرسدس S63 AMG و S65 AMG را با موتورهای 525 و 612 اسب بخاری عرضه می کند . جالب این جاست که موتور 2/6 لیتری S62 از نوع هشت سیلندر است ولی موتور 6 لیتری S65 دوازده سیلندر می باشد .

S کلاس فیس لیفت شده با طیف گسترده ای از تجهیزات ایمنی به فروش می رسد . چراغ های جلوی تطبیق پذیر - سیستم دید در شب و سیستم لرزاننده ی صندلی راننده در صورت حرکت بر روی خطوط بخشی از این تجهیزات است .

یکی از تجهیزات رفاهی جالب توجه S کلاس که به تازگی توسط شرکت مرسدس معرفی شده سیستم SPLIT VIEW است . مانیتورهای مجهز به این سامانه می تواند تصاویری را که مانیتور به نمایش می گذارد به دو قسمت تقسیم کرده و هر کدام از سرنشینان جلو بسته به علاقه ی خود تصاویر را نگاه کنند .

سیستم صوتی تصویری DVD برای سرنشینان عقب نیز راه اندازی شده و سرنشینان با استفاده از ریموت کنترل می توانند آن را کنترل کنند همچنین هدفون وایرلس نیز بر روی S کلاس عرضه می گردد .

مدل های مختلف کلاس S با قیمت هایی بین 73 هزار یورو ( برای S350 CDi ) تا 155 هزار یورو ( برای S600 ) عرضه می گردند که در این صورت می توان توقع داشت که در صورت ورود این خودرو به کشورمان ( به طور مثال مدل S350 با 76 هزار یورو ) می توان قیمتی بیش از 200 ملیون تومان را متوقع بود .


cariran.ir

نظرات 4 + ارسال نظر
شما هم وبسایت منو ببین پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی دارین مخصوصا قالبی که انتخاب کردی با موضوع جور در میاد
ما هم 2 سایت و یک وبلاگ داریم دوست داشتی یه سری بزن
حتما این 3 تا یکیش به کار شما میاد
3 تا رو ببین بعد نظرتو بگو

فروشگاه محصولات گرافیکی آموزشی (ارزان)
3dmax,maya,photoshop........
www.1000ax.com

وبلاگ آپدیت آنتی ویروس نود و کاسپر و .... به صورت روزانه
www.nod32us.mihanblog.com
(تبادل لینک هم با وبلاگ میکنم)

در این سایت می توانید شغل خود یا کالای خود را به دیگران معرفی کنید
www.niazeshoma.com

محمد پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام وبلاگ خوبی دارید. یک سیستم کسب درآمد جدید می خوام بهتون معرفی کنم که سقف پرداختش فقط 1000 تومان که 2 یا 3 روزه می تونید پول برداشت کنید . لینکش هم تو قسمت آدرس وب گذاشتم

سحر جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:13 ق.ظ

وب سایت جالبی داری خوشحال میشم به سایت من هم سری بزنی .
این هم ایدی من : sahar.tala20

ایران پیکس یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:22 ب.ظ http://iranpix.blogfa.com

سلام
خوبی ؟
باحال بود
.
وبلاگ منم آپدیته
با عکس هایی از بانو سوسانو و بانو سویا و بانو یوها و بانو یومیول و تمام بانوهای جومونگ :d
خیلی خفن و جالبه!!!

حتما بیای ،من منتظرم
به اینجا هم یه سری بزن
http://www.iranpix.blogfa.com/post-67.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد