خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

روآ قبول شد ، سایپا 141 آخر ماند

در جدیدترین رتبه‌بندی سطح کیفی خودروهای تولید داخل بنز E280 جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد و سایپا 141 نیز همچنان در انتها باقی ماند.


 

این درحالی است که در رتبه‌بندی اخیر که مربوط به آبان‌ماه بوده و توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور منتشر شده، ماکسیما باز هم به جمع خودروهای تحت ارزیابی بازگشت و مگان نیز اولین حضورش را در رتبه‌بندی سطح کیفی خودروهای تولید و مونتاژ داخل تجربه کرد.
خودروهای قرار گرفته در رده‌بندی آبان نیز مانند ماه‌‌های گذشته در 9معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفتند.
محصولاتی که نمرات منفی‌شان صفر تا 120 بوده در دسته خیلی خوب، بین 120 تا 200 در گروه خوب ، بین 200 تا 277 در دسته قابل‌قبول و بین 277 تا 410نیز در سبد حداقل قابل‌قبول‌ها جای دارند.
البته در این نوع رتبه‌بندی‌‌ها خودروهای با امتیاز منفی بیش از 410، غیرقابل قبول به حساب می‌آیند که طی رتبه‌بندی آبان هیچ محصولی در این سطح قرار نگرفته است.
از نکات جالب ارزیابی اخیر سطح کیفی خودروها، اینکه پژو روآ با کاهش نمرات منفی‌اش به دسته قابل قبول‌ها صعود کرد، اما سمند با افزایش امتیازات منفی‌اش تقریبا در آستانه سقوط به گروه حداقل قابل قبول‌ها قرار گرفت این در شرایطی است که چهار نماینده پراید به‌رغم پایین‌آمدن نمرات منفی‌شان در مقایسه با مهرماه، همچنان جایگاه خود را در انتهای جدول حفظ کرده‌اند. همچنین تمامی خودروهای تحت ارزیابی در سه معیار تزیینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ دارای امتیاز منفی هستند و کمترین نمرات منفی نیز در بخش نفوذ آب به دست آمده است.
مگان، خیلی خوب تازه وارد
از جمله 26خودرو مورد ارزیابی کیفی آبان‌ماه، 11محصول در گروه خیلی خوب جای دارند که در این بین، مگان برای اولین‌بار مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و مکان چهارم را نیز به خود اختصاص داده است.
این محصول مونتاژی پارس‌خودرو در معیارهای سیستم تعلیق، ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب نمره منفی ندارد و بیشترین امتیاز منفی‌اش نیز به بخش بدنه مربوط است از سوی دیگر بنز E280 هم جایگاه اخیر خود را در صدر جدول حفظ کرده و ماکسیما نیز با بازگشت دوباره‌اش به جمع خودروهای تحت ارزیابی، جایگاه دوم را به دست آورد و سوزوکی گراندویتارا محصول مونتاژی ایران‌خودرو نیز در رده سوم جای دارد این خودرو در مقایسه با رتبه‌بندی قبلی نمرات منفی‌اش بیشتر شده است.
نکته مشترک میان بنز، ماکسیما و گرندویتارا اینکه هر سه تنها در معیارهای تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ دارای امتیاز منفی‌اند البته مزدا 3 مونتاژی گروه بهمن و نیسان رونیز مونتاژی پارس‌خودرو هم که طی رتبه‌بندی آبان به ترتیب، رده پنجم و نهم را به خود اختصاص داده‌اند، فقط در سه معیار مذکور نمره منفی به دست آورده‌اند.
بیشترین نمره منفی مزدا 3 با معیار رنگ رابطه دارد. پس از این محصول، پژو 206صندوق‌دار در حالی جایگاه ششم را به دست آورده که به جز معیارهای نفوذ آب و صداهای غیرعادی، در هفت بخش دیگر حائز نمره منفی شده است. بیشترین امتیاز منفی این محصول با معیار تزیینات داخلی و خارجی ارتباط دارد. از سوی دیگر ریو محصول مونتاژی سایپا نیز درحالی که باز هم طی رتبه‌بندی آبان تعداد عیوب 25امتیازی‌اش از حد مجاز بیشتر شده، جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. بالاترین امتیاز منفی این کره‌ای در بخش تزیینات داخلی و خارجی به دست آمده است. البته این خودرو نمره منفی نسبتا بالایی در معیار سیستم موتور دارد. به نحوی که تفاوت نمره منفی‌اش در این بخش با محصولی چون پراید تنها 2/2 امتیاز است. پس از ریو نیز هیوندای آوانته به عنوان نماینده خودروسازان خصوصی کشور در گروه خیلی خوب قرار گرفته است که مانند بیشتر اعضا این گروه، تنها در سه معیار تزیینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ امتیاز منفی کسب کرده و بیشترین آن با بخش بدنه در ارتباط است. آوانته تحت برند هیوندای کره، توسط کرمان موتور یکی از خودروسازان خصوصی کشور مونتاژ می‌شود.
تندر 90 خیلی خوب می‌شود؟
تندر 90 پارس خودرو تنها 6/2 امتیاز دیگر تا صعود به گروه خیلی خوب فاصله دارد. این محصول که طی رتبه‌بندی آبان با کسب 6/122 امتیاز منفی در صدر گروه خوب‌ها جای گرفته،‌ در معیارهای سیستم تعلیق، موتور، تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب حائز نمره منفی نشده و بیشترین امتیاز منفی‌اش نیز به بخش بدنه مربوط است. این در شرایطی است که تندر 90 ایران خودرو با 10 امتیاز منفی بیشتر، دو رده بعد از همتای پارس خودرویی‌اش قرار گرفته و بالاترین نمره منفی آن با معیار بدنه رابطه دارد. نکته عجیب این که با وجود یکی بودن منبع تامین قطعات دو شرکت در زمینه تولید این محصول تفاوت فاحشی میان نمره منفی بدنه تندر 90های تولیدی مشاهده می‌شود. این در حالی است که تندر 90 ایران خودرو طی رتبه‌بندی آبان، باز هم در معیار رنگ بهترین شده است. این محصول برخلاف همتای پارس خودرویی خود در بخش ترمز حائز نمره منفی نسبتا بالایی شده و از این حیث در بین 26 محصول تحت ارزیابی رکورد دار است. قبل و بعد از تندر ایران خودرو، دو محصول مونتاژی خودروسازان خصوصی کشور یعنی هیوندای ورنا و فولکس گل قرار گرفته‌اند که هیچ یک در معیارهای سیستم تعلیق، ترمز، تجهیزات الکتریکی و صداهای غیرعادی دارای نمره منفی نیستند این در شرایطی است که بالاترین امتیاز منفی ورنا به بخش تزیینات داخلی و خارجی مربوط بوده و فولکس گل نیز بیشترین نمره منفی‌اش را در معیار بدنه به دست آورده است. البته این محصول در معیار موتور و انتقال قدرت نیز نمره منفی نسبتا بالایی دارد.
پژو 405، بدترین در سیستم تعلیق
طی رتبه‌بندی سطح کیفی خودروهای داخلی در آبان‌ماه، باز هم محصولات سایت خراسان ایران خودرو جایگاه بهتری را در مقایسه با همتایان خود در سایت مرکزی این شرکت به دست آوردند.
به نحوی که پژو پارس خراسان با کسب هفت امتیاز منفی کمتر، جایگاه شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده، اما پارس تولیدی مرکز هجدهم شده است. پژو 405 خراسان نیز که رکورددار امتیاز منفی در معیار سیستم تعلیق به حساب می‌آید با همین اختلاف امتیاز نسبت به 405 تولیدی مرکز در مکان هفدهم قرار دارد. بالاترین امتیاز منفی پژو 405 تولید خراسان به تزیینات داخلی و خارجی آن مربوط و کمترین نمره منفی این محصول نیز با معیار نفوذ آب رابطه دارد، در حالی که بیشترین امتیاز منفی 405 مرکز با معیار بدنه در رابطه است. این خودرو البته در بخش صداهای غیرعادی نمره منفی ندارد. از سوی دیگر بالاترین نمره منفی پارس خراسان به معیار تزئینات مربوط می‌شود، اما رکورد امتیاز منفی پارس‌ تولید مرکز در معیار بدنه به دست آمده است. این خودرو در بخش‌های ترمز و صداهای غیرعادی دارای نمره منفی نیست.
عقبگرد کیفی سمند
در حالی که ایران‌خودرو دومین محصول ملی‌اش را طی بهمن‌ماه امسال رونمایی خواهد کرد، اولین برند ملی این شرکت نه تنها طی رتبه‌بندی آبان، ارتقای کیفی نداشته بلکه مجموع نمرات منفی‌اش در مقایسه با ماه‌های اخیر بالاتر نیز رفته است! سمند در حال حاضر مشترکا با 405 جایگاه بیستم این رتبه‌بندی را کسب کرده و در گروه خوب‌ها، آخر شده، به نحوی که تنها 11 امتیاز تا سقوط به دسته قابل‌قبول‌ها فاصله دارد. این محصول در تمامی معیارها نمره منفی به دست آورده که بیشترین و کمترین آن به ترتیب به معیارهای تزئینات و نفوذ آب مربوط می‌شود. این در شرایطی است که MVM ، مونتاژی چینی خودروسازان خصوصی کشور باز هم در جایگاه بالاتری نسبت به محصول ملی ایران‌خودرو قرار گرفته است. MVM برخلاف سمند در معیارهای سیستم تعلیق، ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب امتیاز منفی ندارد و بیشترین امتیاز منفی‌اش نیز به معیار تزئینات داخلی و خارجی مربوط است.
گلی به جمال روآ
هر چند ایران‌خودرویی‌ها پژو روآ را محصولی ضررده دانسته و دل‌خوشی از بازار آن ندارند اما این روزها باید به آن افتخار کنند که برخلاف سمند نمرات منفی‌اش در حال پایین آمدن بوده و حتی طی رتبه‌بندی اخیر به گروه قابل‌قبول‌ها نیز صعود کرده است. این محصول به جز معیار صداهای غیرعادی در سایر بخش‌ها نمره منفی به دست آورده که بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود. روآ البته رکورددار امتیاز منفی در معیار موتور و انتقال قدرت به حساب می‌آید.
پس از روآ، چهار مدل پراید (صبا، پارس‌خورو و 132 و 141) جایگاه‌های بیست و سوم تا بیست و ششم را به خود اختصاص داده و در تمامی معیارها حائز نمره منفی
شده‌اند. در این بین پراید صبا بالاترین امتیاز منفی را در معیار نفوذ آب میان 26 خودرو تحت ارزیابی کسب کرده و سایپا 132 هم در بخش تجهیزات الکتریکی رکورددار امتیاز منفی است.
کمترین نمره منفی این دو خودرو نیز به معیار ترمز مربوط می‌شود.
سایپا 141 رکورددار منفی
شاید چندان هم عجیب نباشد اما سایپا 141 طی رتبه‌بندی آبان و در مقایسه با ارزیابی قبلی به نمرات منفی‌اش افزوده شده است. این محصول که معمولا قعر جدول کیفی خودروهای تولید داخل را به خود اختصاص می‌دهد در چهار معیار تزئینات، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ رکورددار امتیاز منفی به حساب می‌آید. بیشترین امتیاز منفی سایپا 141 در بخش تزئینات به دست آمده و کمترین آن نیز به معیارهار موتور و ترمز اختصاص دارد.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد