خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

پورشه Boxster و Cayman - قوی و کم مصرف تر

     ‎‎ پورشه ‏Boxster S‏ و ‏S‏ ‏Cayman‏ دستاورد های پورشه برای نمایشگاه لس آنجلس و حاصل انتظار علاقه مندان به سوپر ‏اسپورت های این کمپانی خوش نام آلمانی است . پورشه با دستی پر و محصولاتی با تکنولوژی های برتر قدم در راه ‏نمایشگاه لس آنجلس گذاشته تا همچنان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سوپر اسپورت ها در جهان شناخته ‏شود .‏
‎ نسل دوم موتور وسط های پورشه نه تنها قدرتمند تر بلکه با مصرف کم تر طراحی شده اند ، این ارتقاء به یاری ‏سیستم گیربکس 7 دنده (‏Porsche Doppel kupplungsgetriebe‏ یا ‏PKD‏ ) دو کلاچه‎ ‎به دست آمده که در ادامه مطلب ‏به بررسی تغییرات ایجاد شده به طور کامل می پردازیم .‏     

{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}







پورشه ‏Boxster S‏ و ‏Cayman‏ دستاورد های پورشه برای نمایشگاه لس آنجلس و حاصل انتظار علاقه مندان به سوپر ‏اسپورت های این کمپانی خوش نام آلمانی است . پورشه با دستی پر و محصولاتی با تکنولوژی های برتر قدم در راه ‏نمایشگاه لس آنجلس گذاشته تا همچنان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سوپر اسپورت ها در جهان شناخته ‏شود .‏

نسل دوم موتور وسط های پورشه نه تنها قدرتمند تر بلکه با مصرف کم تر طراحی شده اند ، این ارتقاء به یاری ‏سیستم گیربکس 7 دنده (‏Porsche Doppel kupplungsgetriebe‏ یا ‏PKD‏ ) دو کلاچه‎ ‎به دست آمده که در ادامه مطلب ‏به بررسی تغییرات ایجاد شده به طور کامل می پردازیم .‏

موتور شش سیلندر تخت جدید و حجیم شده 2.9 لیتری در باکستر حداکثر قدرت 255 و در "کی من" 265 اسب بخار ‏دارد که مصرف 8.9 لیتری برای سیکل ترکیبی را به همراه خواهد داشت ، این یعنی 11 درصد کم تر نسبت به نسل ‏قبلی این دو مدل . کاهش مصرف با فناوری ‏PKD‏ در موتور 3.4 لیتری به 16 درصد و مصرف 9.2 لیتری می رسد که اوج ‏تکنولوژی برای عرضه سوپر اسپرت های قدرتمند و در عین حال کم مصرف را توسط پورشه نشان می دهد .‏

هر چند باکستر یک رودستر و " کی من " یک کوپه اسپورت تمام عیار هستند و در نگاه اول شباهت های زیادی با هم ‏دارند اما المان هایی در طراحی این دو خودرو رعایت شده که به راحتی می توان آن رو را از هم تفکیک کرد .‏

چراغ های هالوژنی یک پارچه جلو هر دو خودرو برداشتی از پورشه کاررا ‏GT‏ محسوب می شود در حالی که چراغ های ‏ال ای دی عقب خودرو با کشیده شدن به سمت بیرون باریک می شوند و در ترکیب با نمای پشت خودرو نمایی جدید ‏از طراحی های پورشه را به نمایش می گذارند .‏




در نمای جلو باکستر و " کی من " از نظر دریچه ورودی هوا و در عقب با دیفیوزر ها ی باکستر و صفحه منحرف کننده ‏هوا در " کی من " دو برادر پورشه از ه مقابل تفکیک هستند . علاوه بر این موارد مه شکن ها در باکستر به صورت ‏مستطیل و در " کی من " به صورت دایره هستند .‏

برای نخستین بار و در ابتکاری از پورشه هر دو مدل با پکیجی از چراغ ها در اختیار خواهند بود . چراغ های جلو بی-زنون ‏، چراغ های دینامیک خمیده و چراغ های ‏LED‏ برای روشنایی که همه جایگزین مه شکن ها می شوند .‏

بهتر است کمی بیش تر با ‏PKD‏ که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد آشنا شویم : تعویض دنده ها با سرعت بیش تر ، ‏کاهش مصرف سوخت حتی تا 16 درصد !‏
PKD‏ به صورت 7 دنده جایگزین نسل قبلی گیربکس " کی من " و باکستر یعنی تیپ ترونیک ‏S‏ خواهد شد که با دو کلاچ ‏شتاب صفر تا صد این دو خودرو را در مقایسه با گیربکس 6 دنده دستی یک دهم ثانیه کاهش می دهد .‏

آپشن کنترل شتاب و دور موتور با اضافه شدن‎ ‎به سیستم ‏PKD‏ در پورشه امکان کاهش این شتاب تا 0.2 ثانیه را نیز ‏فراهم خواهد کرد . این ترکیب فنی شتاب باکستر و " کی من " را به 4.9 ثانیه خواهد رساند ، این در حالی است که ‏دو خودرو با استفاده از گیربکس 6 دنده دستی شتاب 5.9 ثانیه ای داشتند .‏
نسل جدید باکستر و " کی من " از نظر فنی به راستی به بلوغ رسیده اند اما بحث ارتقائات این دو خودرو به مسائل ‏فنی ختم نمی شود .‏




باکستر و " کی من " با بهره از ‏CDR-30 CD radio‎‏ و نمایشگر 5 اینچی به همراه قابلیت پخش ‏MP3‎‏ عرضه خواهند شد ‏‏. نسخه 3 از سیستم مدیریت ارتباط پورشه ( ‏PCM‏ ) با سیستم ناوبری مجهز به حافظه و نمایشگر لمسی به صورت ‏آپشن برای دو خودرو ارائه می شود . نمایشگر نسخه جدید ‏PCMاز 5.8 اینچ به 6.5 اینچ ارتقاء یافته و کارآیی به مراتب ‏قدرتمند تری را نسبت به نسخه های پیشین در خود جای داده است و قابلیت پوشش فرمت های بیش تری نظیر ‏ipod‏ ‏و ‏Usb‏ را به عنوان امکانات جدید به همراه دارد .‏

سیستم تهویه صندلی ها برای هر دو مدل در دسترس خواهد بو د، سیستم گرمایش صندلی ها در هر دو مدل صندلی ‏های استاندارد و صندلی های سفارشی تمام یا قسمتی چرم ارائه خواهد شد .‏
سیستم تعلیق جدید ، کیفیت و لذت رانندگی را در باکستر و " کی من " دو چندان خواهد کرد ، کاهش نیرو های وارد ‏بر فرمان دهی خودرو نیز باعث می شود تا امکان عکس العمل سریعتر و راحت تر برای راننده فراهم شود . علاوه بر این ‏موارد لاستیک ها 2.5 سانتیمتر نسبت به نسل قبلی دو خودرو عریض تر شده اند تا با سیستم جدید و بزرگتر ترمز در ‏اکسل جلو مطابقت داشته باشند .‏

سیستمی که استفاده از آن امروزه برای سوپر اسپرت ها مرسوم است ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ‏Esc‏ ‏است اما پورشه همواره سعی در استفاده از نوآوری ها و سیستم ها ی اعجاب انگیز در خودرو های خود دارد ، این ‏کمپانی در همین زمینه سیستم مدیریت پایداری پورشه یا ‏PSm‏ را به همراه دو سیستم بارگیر یاولیه ترمز و سیستم ‏کمکی ترمز روی باکستر و " کی من " نصب کرده است .‏













نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد