خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

آزمایش رانندگی مازراتی Granturismo S

این مدل در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو آولین بار دیده شد و دارای موتور بزرگتری نشبت به مدل پایه هست. موتور 4.2 لیتری ساخت فراری با 4 میل بادامک دارای افزایش حجم به 4.7 لیتر بوده که نتیجه رسیدن قدرت از405 به 440 اسب بخار بوده و تورک از 460 نیوتن متر به 490 نیوتن متر رسیده که البته نقطه ی اوج منحنی گشتاور در دور بالاتری قرار گرفته.

{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}

مدت مدیدی بود که گزارشهای مالی کمپانی مزراتی تنها باعث دلسردی مدیران و حسابدارانش میشد!!!

ولی نه الان. رقیب دیروز همشهری و شریک امروز فراری حالا یک کمپانی سودآوره ، اونهم به خاطر موفقیتهای مدل Quattroporte و مدل 2+2 Granturismo که حالا مدل جدیدی ازش با پسوند S  معرفی شده.

این مدل در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو آولین بار دیده شد و دارای موتور بزرگتری نشبت به مدل پایه هست. موتور 4.2 لیتری ساخت فراری با 4 میل بادامک دارای افزایش حجم به 4.7 لیتر بوده که نتیجه رسیدن قدرت از405 به 440 اسب بخار بوده و تورک از 460 نیوتن متر به 490 نیوتن متر رسیده که البته نقطه ی اوج منحنی گشتاور در دور بالاتری قرار گرفته.

نیروی موتور V8 که در جلو قرار گرفته توسط یک شفت که درون یک تونل انتقال تورک قرار گرفته به گیربکس 6 سرعته که بر روی محور عقب قرار داره منتقل میشه. به این نوع طرح که برای تکمیل بالانس ماشین انجام شده به اصطلاح transeaxel گفته میشه. این گیربکس در حالت عادی مثل گیربکس گرنتوریسموی معمولی عمل میکنه و دارای دو حالت اتوماتیک و دستی هست که در حالت دستی دنده ها با پدالهای پشت فرمان که از لحاظ اندازه بزرگتر از مدل پایه هستن تعویض میشه. ولی در گرنتوریسموS از گیربکس جدیدی به نام MC-Shift استفاده شده که با استفاده از تعویض دنده ها در حالتی که کلاچ نیمه درگیر هست میتونه در حالت sport دنده ها رو در 100 میلی ثانیه تعویض کنه..

ترکیب همه ی این تغییرات باعث میشه تا این ماشین در 4.9 ثانیه از 0به 100 کیلومتر در ساعت و نهایتا به حداکثر سرعت 295 کیلومتر در ساعت برسه. این اعداد این ماشین رو به سریعترین مزراتیی که تا حالا ساخته شده تبدیل میکنن.

در چهار گوشه ی ماشین رینگهای زیبای 20 اینچی با علامت سه شاخه ی مزراتی خودنمایی میکنن. داخل این رینگها دیسکهای ترمز جدید برمبو که هسته ای آلمینیومی رو در داخل پوششی از فولاد ریخته گری شده ساندویچ کرده قرار داره. این ترکیب باعث پخش و اتلاف بهتر گرما میشه. عکس العمل فنرها و کمک فنرها حالا 10% سریعتره و Body roll ماشین کاهش پیدا کرده. و میله ی ضد غلتش عقب حالا محکمتره..

از لحاظ ظاهری مدل S با مدل پایه که توسط  جیسون کاستریوتا در پینین فارینا طراحی شده بود چندان فرقی نداره. زیر دری های کمی متفاوت و اسپویلر عقب برآمده تر، اگزوزهای بزرگتر عقب که در هر طرف یک عدد هستن و پوشش داخل چراغ مشکی چیزهایی هست که S رو متمایز میکنن.

قیمت Granturismo از 110000 دلار شروع میشه که این قیمت برای مدل S از 135000 دلار شروع میشه. .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد