خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

LEXUS LS600HL JOB DESIGN

سال 1989 بود که تویوتا با ارائه ی لکسوس ls400،رسماَ وارد دنیای رقابت با خودروهای لوکس بنز و بی ام و شد.اتومبیلی که به دلیل کیفیت بسیار بالا ، تجهیزات رفاهی فوق العاده و قیمت رقابتی توانست رضایت کامل مشتریان را کسب کند. لکسس روز به روز پیشرفت کرد و مطرح شد. به طوری که هم اکنون لکسس بیشترین میزان فروش خودروهای لوکس در ایالات متحده آمریکا را دارد.مدتی می گذرد که لکسس با ارائه ی نسل چهارم مدل فوق العاده لوکس و پیشرفته ی ls600hl، عرصه را بر رقیبان مطرح خود به خصوص مرسدس بنز کلاس اس و بی ام و  سری 7 ،  تنگ کرده است.توبوتا یکی از کمپانی دوستدار طبیعت می باشد از همین رو این مدل از لکسس را با یک موتور هیبرید وارد بازار کرده است.

{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب}

سال 1989 بود که تویوتا با ارائه ی لکسوس ls400،رسماَ وارد دنیای رقابت با خودروهای لوکس بنز و بی ام و شد.اتومبیلی که به دلیل کیفیت بسیار بالا ، تجهیزات رفاهی فوق العاده و قیمت رقابتی توانست رضایت کامل مشتریان را کسب کند. لکسوس روز به روز پیشرفت کرد و مطرح شد. به طوری که هم اکنون لکسوس بیشترین میزان فروش خودروهای لوکس در ایالات متحده آمریکا را دارد.مدتی می گذرد که لکسوس با ارائه ی نسل چهارم مدل فوق العاده لوکس و پیشرفته ی ls600hl، عرصه را بر رقیبان مطرح خود به خصوص مرسدس بنز کلاس اس و بی ام و  سری 7 ،  تنگ کرده است.توبوتا یکی از کمپانی دوستدار طبیعت می باشد از همین رو این مدل از لکسوس را با یک موتور هیبرید وارد بازار کرده است.

lexus_job_design01.jpg

اما شرکت تیونینگ جاب دیزاین از کشور ژاپن مدتی قبل این  مدل لوکس و زیبا را مورد تیونینگ بدنه قرار داده تا ثابت کند که خودروهای هیبرید هم از ابهت خاصی برخوردار هستند.متخصصان جاب دیزاین تنها با گرفتن هزینه ی تیونینگ از مشتری ، یک دستگاه لکسوس تحویلشان میدهند که به جرآت می توان گفت تبدیل به یکی از زیباترین خودروهای دنیا شده است. این خودرو به طور استاندارد از یک موتور 8 سیلندر هیبرید با حجم 5 لیتر بعلاوه یک موتور الکترونیکی بهره می برد که در مجموع  438 اسب بخار قدرت تولید می نمایند.شتاب 0 تا 100 این خودرو 5/5 ثانیه می باشد که با توجه به وزن 2290 کیلوگرمی ، بسیار خوب به نظر می رسد.سرعت خودرو نیز به صورت الکترونیکی بر روی 208 کیلومتر قفل شده است.

به دلیل توان خوب موتورو قطعات فنی فوق العاده پیشرفته ، شرکت جاب دیزاین تنها به بهسازی و تیونینگ بدنه پرداخته است و هیچ گونه تغییری در سیستم فنی استاندارد لکسوس دیده نمی شود.با نگاه کردن به بدنه این خودرو محو زیبایی فوق العاده بالای آن می شوید.لکسوس ls600hlدر نوع استاندارد نیز یکی از زیباترین خودروهای جهان می باشد ولی با استفاده از کیت بدنه خیره کننده ی جاب دیزاین ، زیبایی آن صد جندان شده است.با یک نگاه کلی به بدنه می توان به سلیقه ی بسیار خوب متخصصان جاب دیزاین پی برد.بامپرهای جلو وعقب با نمونه ی بسیار زیبا و عضلانی تعویض شده اند. نصب یک اسپویلر یک تکه  زیر سپر جلو حالتی بسیار زیبا و عضلانی را به ارمغان آورده است.بر روی سپر سه شکاف و هواکش به صورت عرضی ایجاد شده است که علاوه بر زیبایی مجموعه ی  سپر جلو  ، نقش به سزایی در خنک سازی مجوعه ی فنی دارد.

دو پروژکتور مه شکن دایره ای نیز بر روی سپر جلو نصب شده است.کاپوت جلو و پیش رادیات ، دچار تغییری نشده است و همانند مدل استاندارد کارخانه می باشند.چراغ های جلو به صورت کامل از ال ای دی می باشند و از مدل استاندارد لکسوس به اقتباس گرفته شده است.گلگیرهای خودرو همانند مدل استاندارد کارخانه می باشند فقط برای خنک سازی ترمزجلو  و هماهنگ سازی طرح گلگیرهای جلو با مجموعه ی سپر از سه شکاف و حفره ی بسیار زیبا بر روی گلگیر جلو استفاده شده است که به همرا اسپوپلر یک تکه ی جانبی  طرحی بسیار پویا به نمای جانبی خودرو بخشیده است.

lexus_job_design02.jpg

در قسمت عقب خودرو از سپر عضلانی با یک اسپویلر در زیر آن استفاده شده است که به نوعی می توان گفت مدل به روز شده ی  سپر استاندارد لکسوس است دو سراگزوز نصب شده بر روی خودرو کاملاَ شبیه مدل استاندارد می باشند فقط عرض آن ها بیشتر شده است.یک هواکش عرضی  بر روی سپر ایجاد شده است که قسمت زیر سپر را به طور کامل در بر می گیرد.استفاده از اسپویلر بر زیر سپر به عضلانی جلوه دادن سپر کمک کرده است.در کل می توان اظهار داشت که قسمت عقب خودرو کاملا  اسپورت نشان می دهد.

در اقدام بعد متخصصان جاب دیزاین ارتفاع فنرهای خودرو را بسیار کاهش داده اند که  این اقدام فاصله ی خودرو با زمین را بسیار کم کرده است و طرحی رعب آور را به خودرو بخشیده است.رینگهای ده پره ی زیبای جاب دیزاین کاملا از جنس آلومینیم می باشند و 22 اینچ قطر دارند.اندازه تایرهای جلو 245 میلیمتر و در عقب 295 میلیمتر می باشند.به علت ارتفاع بسیار کم خودرو ، قسمتی از تایرهای دیواره کوتاه خودرو به زیر گلگیرها رفته است.

در قسمت داخل خودرو از چرم طبیعی کرم رنگ و چوب مرغوب استفاده شده است که زیبایی خاصی را به این خودرو ارزانی داشته است.البته تمامی قطعات و امکانات داخلی مشابه نمونه ی استاندارد کارخانه می باشند که به خودی خود یکی از پیشرفته ترین خودروهای دنیای به حساب می آید.فضای داخلی بسیار جادار می باشد به ویژه در قسمت عقب ، به این علت که جاب دیزاین این مدل لکسوس را با بدنه لارج یا کشیده اتنخاب کرده است.دیگر قسمت های خودرو به صورت استاندارد می باشند.

در ادامه به معرفی برخی از تجهیزات پیشرفته این خودرو می پردازم که کاملا استاندارد می باشند.در کابین این خودرو از یک دوربین استفاده شده است که به طور کامل به چشمان شما نگاه می کند که اگر مسیر چشم راننده با مسیر خط جاده یکی نباشد با سیستم هشدار دهنده او را آگاه کند.این اتومبیل از یک سیستم پارک اتوماتیک نیز بهره می برد که یک نو آوری توسط لکسوس به حساب می آید.

در قسمت ایمنی نیز این خودرو یکی از بهترین ها می باشد از کیسه های هوای جاسازی شده در تمامی قسمت های کابین گرفته تا سیستم پیش بینی کننده ی تصادف.سیستم پیش بینی کننده ی تصادف با کمک کامپیوتر خودرو و سیستم رهیاب ماهواره ای وقتی خودرویی با سرعت از پشت به شما نزدیک می شود ، کمربندها را سفت میکند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سر و گردن ، پشت سری های صندلی را به سمت جلو هدایت می کند.دوربین های دید جلو وعقب ، آینه های برقی همراه با گرمکن ، تنظیم تمامی صندلی ها به صورت برقی به همراه گرمکن ، خنک کننده و ماساژور ، سیستم مولتی مدیای بسیار قدرتمند همراه با ساب ووفر و چنجر ، سیستم رهیاب ماهواره ای ، سیستم های کنترل و تنظیم نیروی ترمز ، سانروف برقی به همراه سقف پاناروما ، ایرکاندیش تمام اتوماتیک به همراه دریچه  هوای مجزا برای عقب ، کاتالیزورهای بسیار پیشرفته ی اگزوز ، قفل مرکزی ،سیستم فرمان تمام هیدرولیک ، چرم طبیعی استفاده شده در تمام فضای اتاق ، سیستم تنظیم جهت فرمان به صورت برقی  وصدها سیستم فنی و رفاهی دیگر نیز به صورت استاندارد بر روی این خودرو موجود می باشند.

 همان طور که گفته شد این خودرو از یک مجموعه ی تولید نیروی هیبرید به صورت یک موتور 8 سیلندر بنزینی  و یک موتور الکترنیکی بهره می برد.به نوعی که در سرعت و شتاب کم از موتور الکترونیکی استفاده می شود و به محض بالا رفتن سرعت و شتاب ، موتور بنزینی نیز به کمک موتور الکترونیکی می آید.با این حساب مصرف خودرو حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد که برای خودویی با این وزن و جسه ، بالا به نظر نمی رسد.

موتور الکترونیکی این خودرو توسط باطری های جا سازی شده درکف صندوق عقب تغذیه می شوند.بر خلاف فضای بسیار جادار داخلی ، صندوق عقب فضای نسبتا کمی دارد که دلیل آن اشغال فضا به وسیله ی باطری های موتور الکترونیکی است.طبق بررسی های به عمل آمده این خودرو گرانترین خودروی 8 سیلندر دنیا با قیمتی حدود 104 هزار دلار می باشد.البته برای تبدبل خودروی استاندارد خود به لکسوس جاب دیزاین باید هزینه ی 136 هزار دلاری آن را هم متحمل شوید.

در پایان هم باید گفت خودروهای لکسوس به خصوص مدل ls600hlبه صورت استاندارد دارای امکانات فنی فوق العاده بالا و طرحی زیبا می باشند ولی با کمک جاب دیزاین خودرویی در اختیار شما قرار می گیرد که همه را مات و مبهوت زیباییش می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد