خودرو

ماشین های خارجی

خودرو

ماشین های خارجی

اکسلرو کاخ چرخدار

شرکت دایملر کرایسلر با عرضه مدل های می باخ، با قاطعیت فراوان وارد میدان بی رقیب اتومبیل های گرانقیمت و لوکس شد که در بازار این نوع اتومبیل ها، فقط رولزرویس قرار داشت و هم اکنون با ورود مدل های می باخ، رقابت نیز در این گروه اتومبیل ها ایجاد شده است.

{درج متن کامل همراه با عکس در ادامه ی مطلب.}

شرکت دایملر کرایسلر با عرضه مدل های می باخ، با قاطعیت فراوان وارد میدان بی رقیب اتومبیل های گرانقیمت و لوکس شد که در بازار این نوع اتومبیل ها، فقط رولزرویس قرار داشت و هم اکنون با ورود مدل های می باخ، رقابت نیز در این گروه اتومبیل ها ایجاد شده است.

به تازگی قسمت مدیریت تولید محصولات می باخ، تصمیم به تولید مدل لوکس و دودر جدیدی را گرفتند و نام آن را اکسلرو ، نهادند. این اتومبیل هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما بزودی به گروه اتومبیل های می باخ می پیوندد. طراحی بدنه این مدل برگرفته از مدل های قدیمی مرسدس است. نیروی محرکه این مدل جدید از نوع دوازده سیلندر با دو توربو شارژ است و قدرت موتور نیز به ۷۰۰ اسب بخار می رسد. با چنین مشخصات فنی، توان دستیابی به سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت را دارد. محل دستیابی به این سرعت، در پیست مخصوص ناردو در ایتالیا بوده است. وزن این مدل نیز به بیش از دو تن می رسد. نکته حالب توجه اینکه در ماه گذشته در یکی از قسمت های سریال هشدار برای کبرا ۱۱، از این اتومبیل استفاده شده بود. البته نه در صحنه های تصادف، بلکه در انتهای فیلم برای دستگیری سارقی که آن را دزدیده بود. تصور کنید که دو پلیس چاق و لاغر که پورشه ۹۱۱ را رانندگی می کنند، بستگی به موقعیت بوجود آمده سوار بر می باخ اکسلرو می شوند و به راحتی سارق فراری را دستگیر می کنند.
قیمت این مدل می باخ به هشت میلیون یورو می رسد!!!!!!   

    

اکسلرو، آخرین دست ساخته شرکت نامدار و پیشکسوت دایملر است . دست سازه ای از می باخ ها . نامی که همیشه با تجمل و زیبایی آمیخته بوده است .

تفاوت اکسلرو با دیگر مدل های می باخ در این است که می باخی است اسپرت و دیگر این که از همه آن ها گران تر .  قیمت افسانه ای هشت میلیون دلاری  برای یک خودرو  . شاید برای ساخت آن سه میلیون دلار بیشتر هزینه نشده باشد  ولی باور کنید مشتریان آن کسانی هستند که اگر قیمت آن را 50 میلیون دلار  هم اعلام کنند بیشتر خوشحال می شوند .

این خودرو را شرکت لاستیک سازی فولدای  آلمان به دایملر بنز سفارش داده است . این شرکت می خواهد نسل جدید تایرهای پهن خود را با این خودرو امتحان کند . خودرویی که با  قدرت رانشی فوق تصور در اوج تحرک خود در واقع جاده  را شخم می زند . خودروی اسپرت دو نفره ، کوپه که با اندازه های غیر معمول برای یک خودروی مسابقه ای و با تجملاتی خیره کننده در اتاق و موتور ،  آخرین کلام در خودرو سازی به شمار می آید . راحتی یک رولز رویس فانتوم را در کنار سرعت و هیجان یک بوگاتی ویرون یک جا جمع کردن کار ساده ای نیست .  جالب است بدانیم ،طرح این خودروی کلاسیک و در عین حال فوق مدرن از طرح خودروی افسانه ای دیگری از می باخ در دهه 1930 و مسابقات لومن گرفته شده است . خودروی می باخ SW 38 که سال های متمادی قهرمان بی رقیب این مسابقات بود نیز توسط همین کارخانه تایر سازی سفارش داده شده بود . خودروی مذکور از آن پس  به قهرمانی راز آلوده  بدل شد. .

کلیپ۱   3.4M  

کلیپ۲   ۴.۱M کلیپ۳   ۲.۳M کلیپ۴   ۶۴۰K  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد